Представете си, че започвате рекламна кампания във Facebook. В процеса на планиране на таргетната група се оказва, че имате 200 000 потребители, които е твърде вероятно да покажат интерес към Вашия продукт. До тук добре, но нека погледнем по-задълбочено в нещата...
Известен факт, е че потребителите се различават и тяхното поведение е строго индивидуално или казано с други думи, има потребители, на които е достатъчно да покажете рекламата си веднъж и те ще купят веднага, но има и такива, които се колебаят, сравняват цените и като цяло се повлияват от рекламата по-слабо.
Ако се върнем в примера, по-горе и анализираме колко средства трябва да вложим, за да достигнем многократно всеки един от потребителите в тази таргет група ще видим, че това едва ли ще ни е по джоба и едва ли ефекта от толкова много вложени средства ще има реална възвращаемост. Нормалният въпрос на всеки тук би бил "Има ли средство, с което можем да достигнем тясно таргетирани потребители, многократно всеки ден?", за щастие отговорът е да!
Ремаркетингът е точно такъв инструмент, с негова помощ може да отсеете точно тези посетители в сайта си, които са изявили интерес към вашите продукти, в следствие са направили поръчка или още се колебаят.
За да придобиете по-ясна представа за това, какво е ремаркетинг си представете, че това е една база данни, която се пълни единствено с хора, които имат 100% интерес към вашия продукт. Следващата стъпка е да насочите рекламата си към тях, за да може да я виждат многократно на ден, а това да ви отнема малко средства.
По този начин от Вашата първоначална таргетна група ще отсеете най-точните потенциални клиенти и само те ще виждат рекламата Ви, което неминуемо ще доведе до изключителен ръст в продажбите и ще намали значително средствата, които влагате в нея!
Задължително ДА! За да може да извлечете максимална полза от ремаркетинга, е добре да напълните ремаркетинг групата с нови клиенти, които не са виждали Вашата реклама и е твърде вероятно да не знаят изобщо за Вашия бизнес. Колкото и силно средство да е ремаркетинга, той не е достатъчен, за да имате пълен ефект от рекламата. Също така е важно да пълните списъка със свежи потребители, които е вероятно да станат Ваши клиенти.
За да работи добре стратегията, ние от Web-Studio.BG Ви препоръчваме да направите рекламна кампания с две рекламни групи, в които да се включва една и съща реклама, но едната да е таргетирана към нови клиенти, които са дефинирани по интереси, а другата да е насочена към ремаркетинг групата или потребителите, които са посетили сайтът Ви вече.
Съществува отделен тип ремаркетинг, който се нарича динамичен ремаркетинг или ретаргетинг.
С негова помощ може да проследите и запишете интересите на всеки посетител, а след това автоматично да му показвате точно това, което е разглеждал в сайта Ви.
С обикновения ремаркетинг, показвате една и съща реклама на старите посетители, но е вероятно те да са намерили нещо по-добро за тях в сайта Ви. Именно с ретаргетинга, може да им го покажете автоматично, без да създавате многобройни рекламни кампании.
Ремаркетингът е подходящ за всички типове сайтове. Независимо дали искате да промотирате Вашият блог, новинарски сайт, онлайн магазин или нещо друго, ремаркетинга е един от най-мощните инструменти в онлайн рекламата, с който може да постигнете забележителни резултати.
Ако целта Ви е да промотирате онлайн магазин, ние препоръчваме да ползвате динамичен ремаркетинг или ретаргетинг. Това би повлияло доста по-силно на потребителите, защото ще показвате това, от което имат нужда те в рекламата си.