10 трика за по-добра SEO оптимизация [Част 1]

1. SEO френдли URL за добра SEO Оптимизация

Оптимизираните url адреси са един от най-важните критерии, които се наблюдават от търсещите машини в процеса на индексиране на конкретно съдържание от даден сайт.

Не можем да се надяваме на добра SEO оптимизация, ако този важен елемент не е изпълнен.

Пример за неоптимизиран URL адрес


http://my-site.bg/article/index.php?id=1

В този пример освен, че има ненужни елементи в url адреса, по никакъв начин не може да се покаже на търсачката за какво става дума в това съдържание от тази статия.

Пример за добре структуриран URL адрес


//вариант 1
http://my-site.bg/article/seo-оптимизация

//вариант 2
http://my-site.bg/seo-оптимизация

И в двата случая е премахнато името на файла, в който се обработва кода, за да се формира изходния код, а именно index.php.

Също така вместо стойността на id в базата данни, за критерии при заявката се ползва допълнитено дефиниран стринг, с който в случая се пренаписва url-a.

Пренаписване на URL за добра SEO оптимизация

В повечето съвременни CMS системи (системи за управление на съдържанието) като Wordpress, Joomla, Opencart и т.н. има възможност за изключително лесно добавяне на подобен SEO url (slug) в панела за администрация на всички елементи от съдържанието.

Ако Вашият сайт не е реализиран с подобна платформа, а е къстъм проект, с изцяло написан код и по някаква причина не е направена seo оптимизация на url-ите, това може да стане по няколко начина, като най-често се ползват пренаписващи правила във файла .htaccess, с които се оказва как да се пренапише url-a и как да изглежда в адресната лента.

2. Уникално и дълго съдържание за добра SEO оптимизация

Несъмнено това е най-важния критерий, ако искаме да постигнем добра SEO оптимизация за нашия сайт.

Търсачките изкарват напред сайтове, които имат дълго и уникално съдържание, тъй като то ще представлява интерес за посетителите, ще бъде полезно за тях и ще им предостави максимално голяма информация по даден въпрос.

Добрата SEO оптимизация е изцяло свързана с уникалното съдържание на сайта, точно поради тази причина трябва да полагаме голямо старание и постоянно да вкарваме ново такова.

Нещо повече, търсачките в частност Google класират по-добре сайтовете, които постоянно се обновяват и в които се качва ново съдържание.

Естествено, това съдържание трябва да е уникално, да има определена плътност на ключовите думи и текстът в него да преобладава спрямо останалото HTML съдържание в страницата.

Ако сте собственици на онлайн магазини, то несъмнено знаете колко трудно е да се вкарват нови продукти с уникален текст. Също така знаете, че тези продукти, вече може би са качени в някой друг сайт и имат готови описания.

Често това може да доведе до мисълта за копиране на съдържанието с цел по-бързо вкарване на продуктите.

Нашият съвет е никога не правете това. Колкото и време да отнема създаването на ново - уникално съдържание, това е най-доброто решение, ако искате да имате добра SEO оптимизация на Вашия онлайн магазин.

SEO оптимизация

3. Подобряване на SEO оптимизацията с добре структурирани мета описания (meta description) на съдържанието

Мета описанията са фрагменти с текст, които стоят в head частта на сайта и в тях се прави кратко описание на съдържанието на конкретната страница, в която може да има статия, продукт или нещо друго.

Мета описанията не са видими за потребителите в сайта, но те са с изключително значение за търсещите машини, тъй като им дават информация за конкретното съдържание на страницата. Също така мета описанията са тази част от текст, която се появява в търсачките под заглавията в резултатите при търсене.

Мета описанието стои в мета таг в head частта по следния начин:


<meta name="description" content="Моето мета описание на страницата">

Дължина на мета описанието

Често критериите на google за дължина на мета описанието се променят. Преди време беше препоръчително мета описанието да бъде между 160 - 170 символа, в последствие започна да се наблюдава ръст в допустимите символи, които могат да присъстват в него.

Към 2018 година, препоръчителната дължина на мета описанието е между 200 и 320 символа.

Съдържание на мета описанието

Ако целим добра SEO оптимизация на съдържанието, мета описанието трябва да съдържа ключови думи, по които сме избрали да направим SEO оптимизация на страницата. За по-добри резултати се опитайте да поставите поне два пъти желаната ключова дума. Също така спазвайте правилото началото на мета описанието да започва с ключова дума.

4. Правилна подредба на хединг таговете за по-добра SEO оптимизация

Хединг таговете представляват заглавия, които могат да бъдат: h1, h2, h3, h4 и т.н

Те са доста важни за SEO Оптимизацията, тъй като служат като маркери при обхождането на роботите в дадено съдържание.

Неправилната организация на хединг таговете е една от най-често срещаните грешки в сайтовете.

Изключително важно е в дадено съдържание на страница да има само един h1 таг, а не няколко.

Причината, поради която доста често се допуска да има наличие на няколко h1 тагове на една страница е недоброто разбиране на организацията на изходния код.

Нека си представим, че имаме една страница със статия, до статията има сайдбар, над статията има слайдер с банери, а под статията има футър.

Точно тук е уловката, повечето администратори без опит си мислят, че изходния код на страницата се формира само от статията, но това не е така. В него ще се съдържа както кода на статията, така и кода на банерите, футъра и сайдбара.

Ако например в банерите има поставен хединг h1, това вече става сериозен проблем, тъй като страницата ще съдържа два такива тага - един от банера и един от статията (заглавието на статията).

Ето как трябва да изглежда едно опростено съдържание с добра структура на хединг таговете


<h1>Моето заглавие</h1>
<p>Текст</p>
<h2>Моето подзаглавие</h2>
<p>Текст</p>
<h3>Моето под - подзаглавие</h3>
<p>Текст</p>
<h3>Моето под - подзаглавие</h3>
<p>Текст</p>
<h2>Моето подзаглавие</h2>
<p>Текст</p>
<h3>Моето под - подзаглавие</h3>
<p>Текст</p>
<h3>Моето под - подзаглавие</h3>
<p>Текст</p>

Съдържание на хединг таговете

Както споменахме по-горе, хединг таговете са много важни за търсачките, тъй като предоставят информация за съдържанието в страницата.

Точно поради тази причина е добре във всеки хединг таг да има добавени ключови думи.

По този начин ще постигнем по-добра SEO оптимизация на цялото съдържание.

5. Изграждане на връзки - линкове за добра SEO Оптимизация

Линковете са изключително важен елемент от SEO оптимизацията на всеки сайт.

Старайте се да изграждате връзки във всяка страница, които да водят до други страници със съдържание, което е дефинирано в ключовата дума, в която е поставен съответният линк. По този начин ще изградите вътрешни линкове, които са с голямо значение за SEO оптимизацията.

Друг похват е да се използват външни линкове, които водят до други сайтове. Когато поставяте такива връзки се старайте те да водят до сайтове, които имат висок ранг, тъй като в противен случай, може да постигнете обратен ефект.

Бек линковете са още един способ за подобряване на SEO оптимизацията, като те представляват линкове, които са поставени в други сайтове и те водят към Вашият сайт. Тук отново е важно тези сайтове да имат висока посещаемост и висок рейтинг. В противен случай няма да постигнете положителен ефект, а добри може и да навредите на Вашата SEO оптимизация.

Изработка на сайтове

Изработка на сайтове

Поръчайте изработка на сайт от нас, а ние ще ви гарантираме ултра модерен дизайн, светкавична скорост на зареждане.

Изработка на онлайн магазини

Изработка на онлайн магазини

В процеса свързан с изработка на онлайн магазин, ние от Web-Studio.BG се стремим да създаваме ултра модерен дизайн, с който да предложим ново ниво на потребителско изживяване.

Дигитален маркетинг

Дигитален маркетинг

Рекламата е бърз начин за достигане на нови клиенти, които е твърде вероятно да изразят интерес към конкретен продукт или услуга.

Реклама в Google Ads

Реклама в Google Ads

Рекламата в google ads е мощен инструмент, с който можем да увеличим продажбите си многократно, както и да покажем своя бизнес на огромен кръг от потенциални клиенти.

E-mail маркетинг

E-mail маркетинг

Често срещана грешка в рекламната стратегия е да се обръща огромно внимание на процеса свързан с достигане на нови клиенти.

Прочетете още

  • Какво е ремаркетинг

    Какво е ремаркетинг

    Какво е ремаркетинг и защо е важна употребата му Представете си, че започвате рекламна кампания в...

  • Реклама в Google Ads

    Реклама в Google Ads

    Реклама в Google ads - ползи и предимства Рекламата в google Ads е мощен инструмент, с...

  • E-mail маркетингът - какви ползи да очакваме

    E-mail маркетингът - какви ползи да очакваме

    E-mail маркетинг – важно ли е да се ползва E-mail маркетингът до голяма степен може да бъде разгл...

  • Как да рекламираме във Facebook

    Как да рекламираме във Facebook

    Защо рекламата във Facebook е толкова успешна С напредване на технологиите, все по-голяма част от...

  • Обработка и оптимизация на изображения при работа със сайт

    Обработка и оптимизация на изображения при работа със сайт

    Какво трябва да знаем за изображенията, когато ги ползваме за нашият сайт Липсата на оптимизация...

  • 10 Причини за изработка на сайт без готова платформа

    10 Причини за изработка на сайт без готова платформа

    Напоследък стана тенденция масовото предлагането на нискобюджетни сайтове, изработени с готови пл...

    Свържете се с нас

    Искате изработка на ултра модерен сайт, работещ дигитален маркетинг или друга услуга с безкомпромисно качество от нашите специалисти?